Waar moet ik beginnen als ik opvang nodig heb?
Meestal kiezen ouders eerst een locatie. Zoekt u opvang voor een baby? Dan kunt u terecht bij een kinderdagverblijf. Voor opvang voor een peuter kunt u ook terecht bij een kinderdagverblijf of een peuteropvanglocatie. Gaat uw kind al naar de basisschool? Dan heeft u een buitenschoolse opvang nodig. U kunt vrij kiezen voor een kinderdagverblijf of peuteropvanglocatie. Vaak kiezen ouders een vestiging in de buurt. Een buitenschoolse opvang is gekoppeld aan een basisschool. De keuze van de basisschool bepaalt bij welke BSO uw kind opgevangen kan worden.

Indien u een locatie gekozen heeft, dan zijn de vervolgstappen (in willekeurige volgorde)
– Een rondleiding aanvraag
– De kosten berekenen (hiervoor staat een rekentool op onze website)
– Contact opnemen met ons kantoor of er plek is
– Een startdatum afspreken
– Er wordt een contract gestuurd
– U ondertekent het contract en stuurt dit terug (digitaal)
– U vraagt (indien van toepassing) kinderopvangtoeslag aan
– Uw kind start bij de opvang

Ik twijfel tussen meerdere locaties, kan ik een kijkje gaan nemen?
U kunt zeker eerst langskomen voor een rondleiding. U kunt de locatie van uw keuze bellen. De telefoonnummers van alle vestigingen staan onder het kopje vestigingen op deze website. U kunt ook op de button ‘rondleiding’ klikken en een rondleiding aanvragen. Dan neemt een medewerker contact met u op om een afspraak te plannen.

Hoe weet ik of er plek is voor mijn kind?
De medewerkers van ons centraal bureau plaatsen alle nieuwe kinderen. Zij kunnen u vertellen of er plek is en per welke datum

Kan ik bij de peuteropvang kiezen welke dagdelen mijn kind komt?
Elke peuteropvanglocatie en peuteropvanggroep heeft een combinatie van vaste dagdelen. Deze zijn niet vrij te kiezen.

Waar vind ik de openingstijden van een locatie?
De openingstijden staan bij elke vestiging vermeld op deze website. U gaat op de beginpagina in het menu naar ‘vestigingen’ en dan kiest u de opvanglocatie waarvan u de tijden wilt zien.

Kunnen we ook dagen ruilen bij jullie?
We hebben geen ruildagen. We hebben wel een alternatieve service. U krijgt bij ons (bij de kinderopvang en buitenschoolse opvang) een extra tegoed toegekend van 6 x de gemiddelde weekuren die u afneemt op contract. Zo krijgt u per jaar eigenlijk 6 weken opvang cadeau. Het maakt niet uit of uw kind een keer afgemeld is of niet, iedereen krijgt deze extra dagen. Zo hoeft u niet extra te betalen indien u een keer een extra of ander dagje nodig heeft.

Hoe kan ik extra dagen aanvragen of mijn kind afmelden?
Wij hebben een ouderportaal: Konnect. Hierop worden nieuwsberichten gedeeld, berichtjes van de groep, foto’s van uw kind, maar in deze app kunt u uw kind ook afmelden of een extra dag aanvragen.

Hoe kan ik wijzigingen doorgeven?
U kunt de wijzigingen per mail doorgeven: info@kinderopvangparkstad.nl of neem contact op met onze planners via telefoonnummer 045-5426688.

Hoe kan ik opzeggen?
Er geldt een opzegtermijn van 1 maand. U kunt een opzegging per mail doorgeven: info@kinderopvangparkstad.nl. Indien uw kind 4 jaar wordt en naar de basisschool gaat, dan stopt de opvang automatisch. De einddatum van dit contract kan zonder opzegtermijn aangepast worden.

Kan ik af en toe een dag ruilen of een extra dag aanvragen?
We hebben op dit moment geen ruilsysteem. Voor elke vaste dag die u op contract heeft, krijgt u 6 x het gemiddeld aantal uren per week als kokkie tegoed. Dit tegoed kunt u gebruiken indien u een andere of extra dag opvang nodig heeft. U kunt deze extra dag eenvoudig aanvragen via Konnect.

Is er een wachtlijst?
Het komt soms voor dat er een wachtlijst is. Of er een wachtlijst is voor de opvanglocatie van uw keuze kunt u navragen bij onze planners via telefoonnummer 045-5426688.

Staat uw vraag er niet tussen of wilt u meer weten?
Wij beantwoorden graag al uw vragen. Neem gerust contact op met ons centraal bureau via telefoonnummer 045-5426688.